Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 28 След.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
[CENTER]До уваги учасників ЗНО-2020!


29 липня на інформаційних сторінках учасників буде розміщено результати ЗНО з географії, хімії за шкалами 100–200 балів і 12-бальною (із предметів, результати тестувань з яких зараховують як оцінку за ДПА).
Інформаційну картку, яка є додатком до Сертифіката ЗНО і містить результати проходження ЗНО, учасники основної сесії зможуть роздруковувати з інформаційної сторінки після 29 липня.


[/CENTER]
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
З 2021 РОКУ ЗНО З МАТЕМАТИКИ МАТИМЕ 2 РІВНІ ТА БУДЕ ОБОВ‘ЯЗКОВИМ ДЛЯ СКЛАДАННЯ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/z-2021-roku-zno-z-matematiki-matime-2-rivni-ta-bude-obovyazkovim-dlya-skladannya?fbclid=IwAR3WFEk17ZtkzcBUx6_xWMRfcQY4PfTgyeD-WknFHfEZUnwiqz40KywGgic




З 2021 року суттєво зміниться система складання зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) для випускників шкіл – стане більше обов’язкових предметів, а тестування з української мови та математики матимуть 2 рівні складності.

 Про це зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич сьогодні, 26 квітня 2019 року, під час години запитань до Уряду в Верховній Раді України.

«Ми запроваджуємо з 2021 року дворівневий іспит з української мови: це буде базовий рівень – українська мова як державна – і поглиблене вивчення – українська мова і література. Також з 2021-го ми плануємо запровадити обов’язкову ДПА з математики у формі ЗНО. Воно також буде дворівневе, тобто буде легший і складніший рівень, залежно від потреб вступника», – пояснила Лілія Гриневич.

Вона додала, що математика відіграє особливе значення у когнітивному розвитку дітей, тому її вивчення є надзвичайно важливим.

«Базові навички з математики необхідні кожній людині – вона розвиває логічне та абстрактне мислення. А це навички, які потрібні усім людям, і дедалі більше країн роблять зовнішній іспит з математики обов'язковим для всіх дітей після завершення школи», – відзначила Міністр.

Третім обов’язковим предметом буде історія України або англійська мова на вибір.

«Тобто ми зараз серйозно готуємося до посилення з 2021 року як вивчення математики, так і англійської мови. Ці предмети є надзвичайно важливими для людини, яка хоче бути конкурентною в сучасному світі», – зауважила Лілія Гриневич.


Таким чином, 2021 року випускники шкіл обов‘язково складатимуть ДПА в формі ЗНО з:
  1. Української  мови – 1 рівень, або з Української мови і літератури – 2 рівень.
  2. Математики – 1 або 2 рівень на вибір.
  3. Історію України або англійську на вибір.
Також вони зможуть за бажання складати додаткові предмети за вибором.
Змінено: Олена Холод - 28.07.2020 10:28:21
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Поріг тесту ЗНО з хімії склав 13 тестових балів

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/75308/




28 липня експертна комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила поріг «склав/не склав» для зовнішнього незалежного оцінювання з хімії, який у 2020 році дорівнюватиме 13  тестовим балам. Відповідне рішення було ухвалено під час засідання комісії.

Усі учасники тестування, результат яких дорівнює або є вищим за визначений поріг, матимуть можливість використати отримані результати під час участі у цьогорічній вступній кампанії до закладів вищої освіти.

Кількість учасників ЗНО, які не склали тест з хіміїскладає  1 127 осіб, що дорівнює 10,15% від загальної кількості учасників тестування.

29 липня будуть оголошені результати, що отримані учасниками зовнішнього незалежного оцінювання з хімії, а також ухвалені таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці за шкалою 100-200 балів.

Як відомо, результати ЗНО також можуть бути враховані, як державна підсумкова атестація з хімії. Відповідно, експертна комісія затвердить таблицю відповідності тестових балів оцінкам за шкалою 1-12 балів.

Максимальна кількість балів, яку мав можливість набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з хімії, дорівнювала 74 тестовим балам.
19441_i.jpg (37.13 КБ)
Змінено: Олена Холод - 28.07.2020 10:20:47
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Поріг тесту ЗНО з географії склав 24 тестових бали
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/75307/




28 липня експертна комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила поріг «склав/не склав» для тесту зовнішнього незалежного оцінювання з географії, який у 2020 році дорівнюватиме 24 тестовим балам. Відповідне рішення було ухвалено під час засідання комісії.

Усі учасники тестування, результат яких дорівнює або є вищим за визначений поріг, матимуть можливість використати отримані результати під час участі у цьогорічній вступній кампанії до закладів вищої освіти.

Кількість учасників ЗНО, які не склали тест з географії, складає 5 163  особи, що дорівнює  5,56​ % від загальної кількості учасників тестування.

29 липня будуть оголошені результати, що отримані учасниками зовнішнього незалежного оцінювання з географії, а також ухвалені таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці за шкалою 100-200 балів.

Як відомо, результати ЗНО з географії також можуть бути враховані, як державна підсумкова атестація з географії. Відповідно, експертна комісія затвердить таблицю відповідності тестових балів оцінкам за шкалою 1-12 балів.

Максимальна кількість балів, яку мав можливість набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з географії, дорівнювала 90 тестовим балам.
900_i.jpg (37.71 КБ)
Змінено: Олена Холод - 28.07.2020 10:17:56
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ТРЕТЄ ЗАСІДАННЯ ЕКСПЕРТНОЇ КОМІСІЇ ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ ПОРОГА «СКЛАВ/НЕ СКЛАВ»

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/tretye-zasidannya-ekspertnoyi-komisiyi-zi-vstanovlennya-poroga-sklav-ne-sklav/#more-18628



28 липня о 12:00 розпочнеться засідання експертної комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються під час прийому до навчальних закладів, при Українському центрі оцінювання якості освіти, з географії, хімії.

Засідання експертної комісії транслюватиметься в режимі онлайн на YouTube каналі Українського центру, сторінці у Фейсбук Українського центру.

Результати учасників за шкалами 100–200 балів і 12-бальною (із предметів, результати тестувань з яких зараховують як оцінку за ДПА) буде розміщено на інформаційних сторінках учасників зовнішнього незалежного оцінювання наступного дня після засідання експертної комісії.
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 13:35:33
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Онлайн-тести ЗНО 2020: а ви впораєтесь?
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitoria.media/experience/onlajn-testy-zno-2020-a-vy-vporayetes/






Основна сесія ЗНО 2020 завершилася. «Освіторія» відібрала по 10 запитань з кожного предмета (окрім іноземних мов) і пропонує перевірити, а чи впоралися б ви з ними?
Наскільки добре, відповідно до сучасної шкільної програми, ви знаєте:Нагадаємо, цьогоріч випускники могли не складати випускних іспитів (ДПА) у формі зовнішнього незалежного оцінювання через епідеміологічну ситуацію. Також їм довелося проходити тестування в масках, у них був обмежений час і жодних підказок. Тому 10 запитань кожного онлайн-тесту лише частково покажуть ваші можливості.
У повних тестах запитання були різні: з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності («логічні пари»), відкритої форми з короткою відповіддю та інші.
Зручніше буде проходити бліц-тести з комп’ютера чи ноутбука.
2392078.jpg (132.68 КБ)
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 13:29:09
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
28 ЛИПНЯ – ДОДАТКОВА СЕСІЯ З МАТЕМАТИКИ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/28-lypnya-dodatkova-sesiya-z-matematyky/?fbclid=IwAR07E5Lcrs3WKNBGplQmvAfuENeuTTZz06zUKUUYeuIgp4s6bEsrHpCblrU



Допуск учасників до пункту розпочнеться о 9:50 і триватиме до 10:50. Звертаємо увагу, що в запрошенні-перепустці зазначено проміжок часу, у який учасникові / учасниці ЗНО рекомендовано прибути до пункту тестування і пройти процедуру допуску.

Вхід учасників до пунктів проведення ЗНО буде дозволено лише за наявності таких документів:
  • оригіналу Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • паспорта або іншого документа, серію (за наявності) та номер якого зазначено у Сертифікаті;
  • запрошення-перепустки для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні, яке учасники мають самостійно роздрукувати з інформаційної сторінки.

У разі неможливості пред’явлення оригіналу Сертифіката, паспорта чи іншого документа, серію та номер якого зазначено у Сертифікаті, або за умови надання копій цих документів чи електронної версії ID-картки у мобільному застосунку «Дія» учасника / учасницю не буде допущено до пункту проведення ЗНО.

Радимо взяти із собою 2–3 ручки з чорнилом насиченого чорного кольору та пляшечку з питною водою без етикетки, засоби індивідуального захисту, які учасник ЗНО зможе покласти на свій робочий стіл і за потреби скористатися.

Нагадуємо, що під час проходження тесту абітурієнт не може мати при собі будь-яких засобів зв’язку, пристроїв зчитування, оброблення, збереження та відтворення інформації, друкованих і рукописних матеріалів, що не передбачені процедурою тестування.
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:04:30
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ АПЕЛЯЦІЙНОЇ КОМІСІЇ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/chergove-zasidannya-apelyatsijnoyi-komisiyi-3/?fbclid=IwAR30I3sSF_ab6u8UL7EgHH9lDy7rdDzpodXFSVo1kkAW_7pk7j7j3QeWFHc



28 липня за адресою вул. В’ячеслава Чорновола, 24, м. Київ відбудеться засідання апеляційної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти.

На засіданні буде розглянуто апеляційні заяви учасників  зовнішнього незалежного оцінювання  щодо результатів ЗНО з математики, фізики та заяви учасників вступних випробувань щодо результатів єдиного вступного іспиту з англійської мови, єдиного фахового вступного випробування.

Розгляд апеляційних заяв розпочнеться о 9:00Список учасників, апеляційні заяви яких розглядатимуться на засіданні 28 липня, розміщено тут.


Просимо учасників, які мають намір взяти участь у засіданні апеляційної комісії,  приходити на засідання апеляційної комісії в зазначений проміжок часу, дотримуватися безпечної дистанції, перебувати в захисній масці.  Якщо в учасника / учасниці є ознаки гострих респіраторних захворювань, зокрема підвищена температура тіла, просимо його / її не приходити на засідання апеляційної комісії і не наражати на небезпеку учасників засідання та членів комісії.

Усі апеляційні звернення будуть розглядатися незалежно від присутності учасників. Інформацію про результат розгляду апеляційної заяви, буде розміщено на інформаційних сторінках учасників ЗНО та в кабінетах учасників ЄВІ/ЄФВВ не пізніше 3 робочих днів з дня прийняття рішення, у вигляді витягу з протоколу в електронному вигляді, засвідченого електронним цифровим підписом голови апеляційної комісії.

Також наголошуємо, що в нормативних документах не передбачена можливість оскаржувати зміст завдань сертифікаційної роботи з певного предмета або правильність установлених і затверджених відповідей. Тобто звернення щодо змісту тестових завдань на засіданні апеляційної комісії не розглядатимуть.

Інформація про наступні засідання апеляційної комісії оприлюднюватиметься на сайті Українського центру напередодні їх проведення.
29-1.jpg (29 КБ)
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 10:56:25
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників  ЗНО-2020!
ДРУГЕ ЗАСІДАННЯ ЕКСПЕРТНОЇ КОМІСІЇ ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ ПОРОГА «СКЛАВ/НЕ СКЛАВ»[CENTER]
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/druge-zasidannya-ekspertnoyi-komisiyi-zi-vstanovlennya-poroga-sklav-ne-sklav/


23 липня о 12:00 розпочнеться засідання експертної комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються під час прийому до навчальних закладів, при Українському центрі оцінювання якості освіти, з української мови і літератури, історії України, іноземних мов, біології.

Засідання експертної комісії транслюватиметься в режимі онлайн на YouTube каналі Українського центру, сторінці у Фейсбук Українського центру.

Результати учасників за шкалами 100–200 балів і 12-бальною (із предметів, результати тестувань з яких зараховують як оцінку за ДПА) буде розміщено на інформаційних сторінках учасників зовнішнього незалежного оцінювання наступного дня після засідання експертної комісії.

Засідання експертної комісії зі встановлення порога «склав/не склав» з географії, хімії відбудеться 28 липня.

[/CENTER]

Змінено: Олена Холод - 22.07.2020 15:11:02
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Як стати хорошим онлайн-учителем? Поради від гарвардських фахівців

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за посиланням: https://osvitoria.media/experience/yak-staty-horoshym-vchytelem-dystantsijnogo-navchannya-porady-vid-garvardskyh-fahivtsiv/






Як впоратися з новими викликами часу? Що вчителям варто врахувати у своїй роботі з нового навчального року? Ми переклали поради фахівців Гарвардської вищої школи освіти.



У більшості країн вже планують наступний навчальний рік і через пандемію готуються до дистанційного або змішаного навчання. Для багатьох вчителів віртуальний клас — наче новий рубіж, який вони мають взяти, але процес гальмують традиційні навчальні програми, які слід переробити на новий лад, та необхідність опановувати нові технології.


Утім, за словами фахівчині з питань освіти Гарвардської вищої школи освіти Ронди Бонді, найкращі вчителі дистанційного навчання — не ті, кому легко вдається опанувати програму чи додаток. Успіх забезпечують ті самі якості, які завжди були потрібні вчителю: ухвалювати рішення, як саме спілкуватися з учнями, які використовувати комунікаційні стратегії, як підбирати індивідуально матеріали та організовувати навчання.


Про те, як налагодити індивідуальне дистанційне навчання, Ронда Бонді разом із співавтором Акане Зушо розповіла в книзі «Практичні поради з диференційованого навчання». Ідеться про те, щоб зробити складні речі майже автоматичними.


Технології лише тоді працюють на вчителя, коли допомагають розкрити зміст предмета, створити найкращу форму подання, дають дитині інформацію про неї саму та культурний розвиток. Вчитель має реагувати на ширший спектр учнівського досвіду. Ізольовані технологічні навички, не узгоджені та інтегровані в базу для ухвалення рішень учителем, часто не використовуються ефективно під час викладання.


Як створити віртуальний простір для учнів



Хоча принципи використання технологій залишилися тими самими, змінилися два основні фактори, що впливають на ухвалення рішень: простір у класі та час навчання.


У тому, щоб навчатися в реальному кабінеті за партами, є плюс: відчуття спільного простору, єдності, зв’язку між учнями. Вже саме місце, де діти навчаються, діє на них певним чином, тож педагог може через нього (через дизайн класу, оформлення, поділ на зони тощо) впливати на учнів. Інша річ — коли кожен учень перебуває у своїй дитячій кімнаті вдома.


Мінус кабінетної системи в тому, що вона може обмежувати ефективність навчання. Вчителі надто покладаються на те, щоб учні прийшли до класу, перебували в ньому та слухали. Тож забувають мотивувати та зацікавлювати учнів. Але якщо дитина за партою у хмарах витає, навчання не відбудеться.


Тепер, коли під час занять немає спільних для всіх чотирьох стін, викладачам потрібно ухвалювати обдумані рішення про те, як учні відчуватимуть свою приналежність до спільноти класу у віртуальному просторі, відчувати і незалежність, і належність, і місце серед інших. Добре прищеплювати відчуття єдності, одночасного перебування у віртуальному просторі.


Подумайте, як:


  • вибудовувати стосунки з учнями та зміцнювати зв’язки з ними;
  • залишити час для спілкування учнів не на навчальні теми з педагогами та однолітками;
  • запропонувати школярам продемонструвати щось із того, що оточує їх під час уроку;
  • надавати час висловитися кожному на уроці;
  • ввести віртуальні аналоги дошок пошани та інших способів відзначити роботу учнів.



Ухвалення нових рішень про час навчання



Шкільний графік може бути величезним обмеженням, оскільки всі учні, незалежно від їхніх особливостей та потреб, мають 45 хвилин на урок. Однією з найбільших переваг онлайн-навчання є те, що воно надає вчителям і студентам гнучкі проміжки часу. Це означає, що учні повинні вміти самостійно керувати власним часом навчання. Але зараз діти можуть бути набагато самостійнішими.


Заохочуйте самостійність та взаємодію:


  • Налагодьте різні способи навчання. Краще подивитися відео, щоб дати учням фонові знання, перш ніж вони почнуть читати? Чи вони прагнуть спочатку прочитати, а потім переглянути відео?
  • Надайте різноманітні матеріали, з яких учні зможуть обрати ті, що відповідають їхнім інтересам.
  • Давайте дітям елементи тайм-менеджменту. Розклади та графіки учнів можуть використовуватися у віртуальному просторі. Попросіть дітей задуматися над тим, що потрібно саме їм як учням, а не над тим, чим можуть цікавитися їхні ровесники.
  • Попросіть учнів про відгуки щодо часу навчання, адже школярі можуть надати чудові пропозиції, коли і як довго їм краще вчитися.



Рекомендації для вчителів: 


Вчителі теж мають звикнути до гнучких занять. У проміжках можна виділити час для аналізу листування з учнями, письмових звернень під час Zoom-конференцій. Така можливість обдумати зворотний зв’язок допоможе зробити його більш ефективним, здатним вплинути на динаміку класу.


Як бути гнучкими



Експертка переконана, що головна проблема вчителів — не відсутність цікавих ідей, а страхи. Вони бояться втратити час, залученість учнів, бояться необхідності діставати чи робити дидактичні матеріали для уроків, бояться критики керівництва щодо відхилення від навчальної програми. Тому вони намагаються не ризикувати, а деякі учні не отримують користі від уроку.


Та під час пандемії про частину страхів вже можна забути: скажімо, не потрібні роздаткові матеріали, менш жорстко розпланований час.


«У вас ніколи не буде ідеального середовища, щоб навчати кожного учня, — каже авторка. — Отже, ви ніколи не зможете сказати, що я буду чекати завтра. Ви навчаєте сьогодні, сподіваючись зробити краще завтра».


Рекомендації для вчителів:


  • Залишайте час на уроках для того, щоб почути зворотний зв’язок від учнів, адже спираючись на це, можна внести ефективні зміни.
  • Передбачте проблеми, перш ніж вони трапляться. Складайте плани на випадок надзвичайних ситуацій, коли такі проблеми, як тимчасова відсутність інтернету чи інші технічні перепони, заважатимуть учням дистанційно вчитися.
  • Пам’ятайте, що є лише три важелі, які ви можете використовувати для налаштування індивідуального підходу:



1. Структура: яке завдання краще давати під час спільного уроку, яке — для роботи за проєктом, а яке потребує індивідуальної консультації.


2. Ресурси: Чи потребують учні інформаційної допомоги та з яких саме джерел?

3. Пропоновані варіанти: можна дозволити дітям обирати тему уроку, онлайн-матеріали (з тих варіантів, які перевірили вчителі).
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 18:39:18
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Яким буде перший клас в 2020 році

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4115-yakym-bude-pershyi-klas-v-2020-rotsi



Головний санітарний лікар країни Віктор Ляшко повідомив, що 1 вересня українські школярі підуть до школи, але, можливо, доведеться обмежувати одночасне перебування дітей у класах. “Спрогнозувати епідситуацію на вересень майже неможливо. Готуємось і до найгірших сценаріїв, до дистанційної освіти, до проміжних варіантів і до повного повернення дітей до школи”, – зазначив він. Батьки ще мають два місяці на те, щоб підготувати себе й дітей до будь-якого розвитку сценаріїв, озвучених в МОЗ. В ефірі Українського радіо сімейна психологиня Катерина Гольцберг радить як у дистанційному світі прилаштуватися першокласникам та їхнім батькам.
Пандемія, невизначена ситуація, а тут треба дитину вести в перший клас. В чому особливості у сприйнятті чи тривогах першокласників та їхніх батьків?
Звичайно у нас у всіх є певне уявлення, як дитина має йти до першого класу. Ми мали особистий досвід, досвід своїх старших дітей, колективний досвід. В період пандемії  уявлення про школу руйнуються і нам треба скласти нові принципи підготовки дитини до походу у перший клас. Дітям необхідно розповісти як це відбувалося у нас, надати поради як себе вести, що можна робити, а чого – ні. Якщо перше вересня трапиться у форматі онлайн, то все це буде інакше. І тут необхідні зміни в свідомості батьків, а це – непроста ситуація. І в такій ситуації важче буде батькам, тому що саме їх світ “руйнується”, діти ж більш гнучкі. Водночас, для дитини років 6-7, дуже важливий візуальний контакт, тілесні контакти – прийти кудись, мати якесь приміщення, безпечне середовище, нові знайомства. Тому для неї прийти в нове приміщення і скласти своє уявлення про це місце дуже важливо. Я, як психолог, вважаю, що діти мають таки піти до школи, мати можливість ознайомитися зі школою, з класом. І в цьому випадку треба дивитися яка буде користь і яка шкода, і що буде переважати. Можливо треба перенести початок навчання на більш пізній період, можливо – лишити більш старших дітей на дистанційному навчанні, а групи першокласників розділити по звільненим класам, або інші варіанти, які можна продумати. І це вже на часі робити, бо і школи треба готувати до таких змін.


Якщо ми будемо виходити з позиції батьків, які з одного боку тривожаться за безпеку здоров’я дитини, а з іншого – чують про соціалізацію…
Похід до школи це не соціалізація. Соціалізація дитини відбувається де завгодно і дома теж. Бо вдома, як поводять себе батьки, це – досвід дитини про соціалізацію, про їх вибір стратегій поведінки. А от “символізація” необхідна… Це перехід в нову якість дитини – перехід до стану школяра – це нові обов’язки, новий розклад життя, нове ставлення до вчителя, який має певні знання та авторитет. А з онлайн режимом такого переходу може не трапитись, можемо втратити довіру до школи, до навчання.


Про які речі важливо поговорити з дитиною перед тим, як вона піде до школи і як це зробити?
Ми завжди говоримо, що ознаками готовності дитини до реальної школи є, по-перше, можливість просити про допомогу, по-друге, мати навички самообслуговування – зав’язати шнурки, самостійно сходити в туалет, попити, розуміти, що я хочу зараз. І важливо це зробити відповідно до певних правил, про щось треба говорити при всіх, про щось, може, і промовчати. Батьки мають обговорювати ці правила, а вчитель вже корегує ці правила. І тут авторитет вчителя дуже важливий. Батьки повідомляють: “Тепер ти слухаєшся цю людину як мене. На період, поки ти знаходишся в школі, вона замінює мене повністю”. Правила дають дитині спокій, дають розуміння, що все буде за планом. Дитині комфортно, коли вона знає що буде далі, що нічого не трапиться незвичайного. І це починається з навичок, які дитина придбала в родині.


Як правильніше адаптувати дитину до нових обставин?
Потрібно усвідомити, чи знає дитина ці речі. Вона ж відвідувала садочок, чи якісь інші заклади освіти. Бо інколи батьки не знають, що знає та вміє їх дитина. Іноді, з дитиною треба просто проговорити, що вона буде робити в тій чи іншій ситуації, і зрозуміти які компетенції вона вже має. Можливо треба вдома пограти “в школу”. Це необхідно для того, щоб підготувати дитину для ситуацій, які можуть трапитися в реальному житті. І під час гри важлива зміна ролей, спочатку я – вчитель, потім – дитина. І обговорювати різні ситуації, як на них реагувати, можливо вибачитися в певних ситуаціях. І важливо не залякувати дитину можливими неприємними моментами. Говорити дитині, що ти тепер школяр і це – круто. Треба говорити саме про привілеї людини, яка тепер ходить до школи.


Давайте ще поговоримо про адаптацію батьків до школи…
Для того, щоб дитина полюбила школу, її повинні полюбити батьки. Батькам треба забути про свої шкільні негаразди, відсторонитися від свого досвіду і напрацьовувати новий – з позитивним настроєм, надати кредит довіри школі. І цим ми заспокоїмо дитину. Якщо мати ходить під школою і заглядає у вікна, то цим ми точно не заспокоїмо дитину. Не варто знецінювати вчителя. Наші “кухонні розмови” впливають на це, діти все чують. Знецінений вчитель навчати не може. Також хочу відмітити, що показові колективні покарання нічого доброго не роблять ні для вчителя, ні для дитини. І батькам не варто втручатися в навчальний процес – не давати поради вчителю скільки та які домашні завдання йому давати та інше. Це теж впливає на авторитет вчителя.


Чи варто говорити з дитиною про свої очікування від школи?
Ми не можемо автоматично заборонити собі давати дитині якісь поради і не говорити про свої очікування. Ми маємо певні очікування. Але, головне, що ми маємо говорити, що за будь-яких обставин, ми на боці дитини, що за будь-яких обставин, ми її любимо. Ми говоримо саме про учня, поганого чи навпаки. Однак, ми можемо погано вчитися, але бути доброю людиною. І якщо інтерес до школи в дитини є, дитина хоче йти в школу, то значить ми все зробили правильно.


Дитина не розуміє на уроці, і це нормально. Але, якщо це не проговорено, то може виникнути ціла проблема. Не завжди це помітить вчитель. Що робити батькам у такій ситуації?
В одній зі шкіл ввели таку практику: на столі лежала картка, з одного боку зелена, з іншого – червона, якщо дитина все розуміла на уроці, картка лежала зеленою стороною до гори. І вчителька помічає, що якщо в класі переважає червоний колір на столах, то вона починала пояснювати знову. Якщо переважає зелений колір, то – можна продовжувати далі. Тобто, дитині не потрібно спеціально щось говорити. Мені ця система подобається. Бо дитині молодшого віку інколи дуже важко ставити запитання, або сказати: “Я не розумію”, бо думають, що від цього може вчителька роздратується чи інші діти будуть з неї сміятися.
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 13:41:03
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Як правильно та цікаво навчити дитину читати







[LEFT]А ви знаєте, як правильно та цікаво навчити дитину читати?


Читомо
 розповідає про різноманітні техніки читання та авторів, які точно сподобаються вашим дітям.
[/LEFT]


[LEFT]
[/LEFT]
Уміння читати впливає не лише на розвиток когнітивних навичок, фантазії чи таланту до письма. При правильному використанні воно допоможе дитині досягти успіху та уникнути проблем, пов’язаних із недостатнім рівнем критичного мислення. Читання навчає думати, розширює світогляд, розвиває особистий потенціал дитини та відкриває нові можливості. Читомо розповідає про оновлення підходів до розвитку читацьких компетентностей у дітей, які пропонує концепція Нової української школи.

[LEFT]Докладніше тут: 
bit.ly/32SmE5E
[/LEFT]



Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:39:43
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НУШ, ЗАТВЕРДЖЕНІ НАКАЗОМ МОН УКРАЇНИ ВІД 07.12.2018 № 1362 (ЗМІНИ ЗГІДНО З НАКАЗОМ МОН УКРАЇНИ ВІД 09.01.2020 № 21)

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://www.ukr.life/uk/osvita/metodichni-rekomendatsiyi-shhodo-zapovnennya-klasnogo-zhurnalu-uchniv-pochatkovih-klasiv-nush-zatverdzheni-nakazom-mon-ukrayini-vid-07-12-2018-1362-zmini-zgidno-z-nakazom-mon-ukrayini-vid-09-01-2020-2/?fbclid=IwAR1LFyfcZvOQZyE5UuF_R2DpQO9fyS2oM-iDaL5qZpWqRcgyNb5Lsh0PO9M



Про внесення змін до наказу
Міністерства освіти і науки України
від 07 грудня 2018 року № 1362

Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки
України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня
2014 року № 630, та з метою приведення нормативно-правових актів у
відповідність до законодавства України

НАКАЗУЮ:
  1. Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018
    року № 1362 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення
    Класного журналу учнів першого класу Нової української школи», такі зміни:
    1) заголовок наказу викласти в такій редакції:«Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного
    журналу учнів початкових класів Нової української школи»;
    2) пункт 1 викласти в такій редакції:
    «1. Затвердити методичні рекомендації щодо заповнення Класного
    журналу учнів початкових класів Нової української школи, що додаються.»;
    3) у пункті 3 слова «першого класу» замінити словами «початкових класів
    Нової української школи».
  2. Внести до Методичних рекомендацій щодо заповнення Класного
    журналу учнів першого класу, затверджених наказом Міністерства освіти і
    науки України від 07 грудня 2018 року № 1362, такі зміни:
    1) заголовок викласти в такій редакції:
    «Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу учнів
    початкових класів Нової української школи»;
    1) у другому реченні абзацу шостого слова та цифру «у 1 класі»
    виключити;
    2) абзац восьмий викласти в такій редакції:
    «Освітня галузь «Математична» реалізується через вивчення окремого
    навчального предмета «Математика» (за типовою освітньою програмою
    О. Савченко у 1-2 класах – 4 години, у 3-4 класах – 5 годин на тиждень; за
    типовою освітньою програмою Р. Шияна у 1-2 класах – 3 години, у 3-4 класах –
    4 години на тиждень) та включенням програмового змісту з математики,
    розрахованого на 1 навчальну годину, в інтегрований курс «Я досліджую світ»
    (за типовою освітньою програмою Р. Шияна). При заповненні журналу
    навчальний предмет «Математика» фіксується на одній сторінці, зміст
    записується відповідно до календарно-тематичного планування.»;
    3) після абзацу одинадцятого доповнити новими абзацами такого змісту:
    1 ^
    «Оцінювання навчальних досягнень учнів Нової української школи
    здійснюється вербально. Облік результатів завершального (підсумкового)
    оцінювання, що здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня
    навчальних досягнень учня/учениці, фіксується в свідоцтві досягнень.
    У 1 класі домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у
    Класному журналі. У 2 класі домашнє завдання є необов’язковим, проте на
    непарній сторінці розвороту журналу в графі «Завдання додому» можуть
    зазначатися пошуково-дослідницькі та творчі завдання.
    У 3-4 класах домашні завдання, у разі їх надання, обов’язково фіксуються
    у Класному журналі. У відповідній графі стисло записуються зміст (сторінки
    підручника, номери задач тощо) та/або спосіб виконання завдання (вивчити
    напам’ять, повторити, розв’язати тощо). Допускається запис домашнього
    завдання (назва тексту тощо) мовою навчального предмета (іноземною,
    національної меншини).
    На вихідні, святкові та канікулярні дні домашнє завдання не задається та
    відповідно не фіксується у Класному журналі.».
  3. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та
    інформаційних технологій (Єрко І.) в установленому порядку зробити відмітку
    у справах архіву.
  4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.
ya-177.jpg (43.13 КБ)
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:28:21
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Онлайн-тест для дітей: як добре ти знаєш правила дорожнього руху






Безпека на дорозі рятує життя. Про це слід нагадувати дітям змалечку. Наш сайт Mamabook підготував цікавий тест, який допоможе в ігровій формі освоїти дитині основні правила дорожнього руху.

Цей тест дитина може пройти самостійно чи за допомогою батьків. Також це буде чудова перевірка знань учнів при проведенні тематичних шкільних уроків чи класних годин.


Пройти тест можна, зайшовши за посиланням: https://mamabook.com.ua/onlinetest/onlayn-test-dlya-ditey-yak-dobre-ti-znaesh-pravila-dorozhnogo-ruhu/
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Спеціально організована сесія ЄВІ 31 жовтня 2020 року

Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.07.2020 №935 «Щодо проведення у 2020 році спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту» визначено терміни проведення спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту та реєстрації вступників для участі в ній.



За матеріалами Київського центру оцінювання якості освіти: https://www.facebook.com/kievtest/photos/a.918999844855561/3228005900621599/?type=3&theater
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Вступ 2020: покрокова інструкція абітурієнта
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:
https://osvitoria.media/ru/experience/vstup-2020-pokrokova-instruktsiya-abituriyenta/?fbclid=IwAR3i0C8ZcMMvKT73Ex8AqEspw1rwdNsd6QGCnfYyekv2j2SvJfLK2OLUhxI




Цьогорічна вступна кампанія увійде в історію як одна з найбільш стресових та непередбачуваних через пандемію та карантин. Пропонуємо трохи видихнути і скористатися покроковою інструкцією абітурієнта — ми зібрали всі найважливіші дати, документи та умови зарахування. Отже, що робити, якщо ви чи ваша дитина — вступник 2020?

Із 1 серпня зареєструвати особистий електронний кабінет (він працюватиме на час вступної кампанії).

Для реєстрації вступник повинен мати власну електронну адресу (вона стане логіном) та створити пароль для входу в кабінет.

13–22 серпня подати електронну заяву на вступ до одного або кількох обраних університетів.

Саме з 13 серпня в особистому кабінеті вступника з’явиться можливість подати e-заяву на вступ.

Абітурієнт може подати до 5 заяв на бюджетні місця з будь-яких спеціальностей і необмежену кількість заяв на контрактну форму навчання. У кожній заяві на бюджетну форму треба вказати пріоритетну спеціальність.

16 серпня о 18:00 закінчується прийняття заяв від тих, хто вступає на основі співбесіди і вступних іспитів.

22 серпня о 18:00 закінчується прийняття заяв від тих, хто вступає на основі сертифікатів ЗНО або творчих конкурсів.

У e-заяві вступник має вказати:
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката ЗНО. Цього року абітурієнти вперше мають право подавати сертифікати ЗНО за різні роки: 2018, 2019 та 2020 з усіх предметів та за 2017 з усіх, окрім іноземних мов. Сертифікати різних років можна комбінувати;
  • серію та номер документа про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до шкільного атестата (для обчислення можна скористатися калькулятором на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/).


Раптом у вас виникнуть проблеми з поданням e-заяви, ви завжди можете звернутися по допомогу у відділ техпідтримки:

+38 (044) 290–18–13

+38 (093) 342–38–63



+38 (095) 281–13–54

+38 (067) 551–24–74





Абітурієнт може подати паперову заяву на вступ, якщо електронну не вдалося зареєструвати. Більше про це читайте на сайті МОН.

125 балів — найменший прохідний поріг на бюджетні місця. Щонайменше 150 балів треба набрати з другого та третього предметів ЗНО тим, хто планує вступати на спеціальності «Стоматологія», «Медицина», «Педіатрія». 140 — мінімальний конкурсний бал для вступників на «Право», «Публічне управління», «Міжнародні відносини». Конкурсний бал — комплексна оцінка досягнень вступника, яка обчислюється за результатами складання ЗНО та інших вступних випробувань, середнього бала атестата загальної середньої освіти, творчих конкурсів тощо. Формулу обчислення можна знайти на сайті МОН.

Прохідний бал на кожну спеціальність визначається щороку за результатами конкурсу, тож оцінити власні шанси на вступ можна, спираючись на дані минулих років.
1–12 серпня скласти вступні іспити або пройти творчі конкурси, якщо цього потребує обрана спеціальність або заклад вищої освіти. Наприклад, творчий конкурс передбачений для вступу на спеціальності «Хореографія», «Музичне мистецтво», «Фізична культура і спорт» та ін. Повний список можна знайти на сайті МОН.

13–22 серпня творчі конкурси пройдуть для контрактної форми навчання.

16–18 серпня проведуть вступні співбесіди, де це передбачено.

20 серпня оприлюднять списки тих, хто вступив на бюджетну форму навчання за квотою 2, тобто, абітурієнти з Криму.

27 серпня оголосять решту абітурієнтів, які зможуть навчатися державним коштом.

Рейтинговий список вступників з’явиться на сайті, на інформаційних стендах приймальних комісій університетів, на сайтах закладів вищої освіти, а також надійде в особистий кабінет кожного вступника.

До 18:00 31 серпня вступники, які знайшли свої прізвища у списках рекомендованих до зарахування на держбюджет, мають подати оригінали документів в обраний ЗВО.Після 18:00 31 серпня можна святкувати вступ до омріяного університету.

До 5 вересня будуть зараховані вступники на бюджет, до 30 вересня — на контракт.

У МОН запевняють, що ці дати є остаточними — їх затвердили новими змінами до Умов прийому на навчання. На ці терміни може вплинути лише значне погіршення ситуації з поширенням COVID-19.
safe_image.jpg (49.98 КБ)
2020bak-01-3 (1).png (139.45 КБ)
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:15:17
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Вступники можуть перевірити свої дані в ЄДЕБО

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/75178/



Цьогорічним вступникам до закладів вищої освіти пропонують завчасно перевірити правильність своїх даних в Єдиній державній електронній базі з питань освіти з даними у документі про повну загальну середню освіту і сертифікаті ЗНО.Про це йдеться у повідомленні Державного підприємства «Інфоресурс».

У підприємстві зазначають, що розбіжності в даних абітурієнта в електронній базі з даними атестата або сертифіката, унеможливлять створення електронного кабінету вступника.

«Але, якщо Ви будете дуже уважними, і завчасно перевірите написання цих даних у документі про ПЗСО та сертифікаті, зможете подати електронні документи», - зазначають в Державному підприємстві «Інфоресурс».

При виявленні розбіжностей в документі про повну загальну середню освіту вступнику необхідно звернутись до школи. У разі виявлення розбіжностей в сертифікаті ЗНО необхідно звернутись до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.
2068_i.jpg (34.19 КБ)
Змінено: Олена Холод - 22.07.2020 15:03:40
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Хто отримає пільги при вступі - 2020?
https://osvitoria.media/news/hto-otrymaye-pilgy-pry-vstupi-2020/




Хто може розраховувати на пільги при вступі до вишів? Абітурієнти, які підтвердять свій статус, можуть розраховувати на вступ за співбесідою (вступними іспитами), у межах квот або на першочергове зарахування. Про осіб, які мають право на спеціальні умови участі Міносвіти повідомляє у документі.
  • особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
  • особи з інвалідністю внаслідок війни
  • особи з інвалідністю, які не спроможні відвідувати заклад освіти
  • особи, які в 2020 році не брали участі в ЗНО через наявність захворювання або патологічного стану
  • особи, яким відмовили в реєстрації для участі в ЗНО 2020 році в через неможливість створити особливі умови
  • Діти-сироти та діти, які залишилися без піклування батьків
  • особи, визнані постраждалими учасниками Революції Гідності, учасники бойових дій
  • особи, звільнені з військової служби починаючи з 01 грудня 2019 року
  • громадяни України, які здобули повну загальну середню освіту за кордоном між 01 вересня 2019 року та 30 листопада 2020 року.
  • особи, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї після 01 січня 2020 року.
  • громадяни України, місцем проживання яких є територія проведення антитерористичної операції, з Донецької та Луганської областей та на лінії зіткнення.
Змінено: Олена Холод - 22.07.2020 15:04:24
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
24 липня виші розпочнуть реєстрацію на іспити та конкурси

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/75173/



Не пізніше ніж 24 липня в усіх закладах вищої освіти має розпочатись реєстрація на вступні іспити та творчі конкурси.
Для вступників на бюджет творчі конкурси та вступні іспити проводитимуться в кілька потоків. За інформацією Міністерства освіти і науки, це зроблено для того, щоб вступники мали більше можливостей для вступу до різних вишів у разі збігу дат проведення цих випробувань.
Загалом вступні іспити та творчі конкурси відбуватимуться для вступників на місця державного замовлення з 1 до 12 серпня, на контракт – з 1 до 22 серпня.

Як проходитимуть вступні іспити та творчі конкурси (відео):

https://youtu.be/ewk3qiQ6GEk
21832_i.jpg (28.31 КБ)
Змінено: Олена Холод - 21.07.2020 18:25:28
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Одночасно на бюджет можна подати 5 заявок: вступна кампанія 2020 року
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/odnochasno-na-biudzhet-mozhna-podaty-5-zaiavok-vstupna-kampaniia-2020-roku-19464.html



Які зміни щодо вступу до вишу чекають цьогорічних абітурієнтів.

Вже 1 серпня абітурієнти зможуть реєструватися в особистому кабінеті порталу обраного університету. А за два тижні подати заяви до вишу.
Через пандемію коронавірусу графік вступної кампанії змістився на місяць. Подавати заяви до ВНЗ абітурієнти можуть як і минулого року — онлайн. Можливо, це буде з 13 серпня. Одночасно на бюджет можна подати 5 заявок, — повідомляє "24 канал".
Для складання іспитів, а також для участі у творчих конкурсах, пройдуть додаткові екзамени з 1 по 12 серпня. Оригінали документів університети прийматимуть до 31 серпня включно.
Цитата

Для бюджетних місць на перший курс вступна кампанія закінчиться на початку вересня, але контрактників набиратимуть увесь вересень, — говорить Олег Шаров, генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН.

Навчання в університетах розпочнеться не раніше 15 вересня. Утім, не для всіх абітурієнтів вступна кампанія закінчиться у серпні, адже багатьох охочих вступити до вишу не було допущено до ЗНО.
Цитата

Певну кількість учасників ми не допустили через підвищення температури, ще частина перебувала на обов'язковій самоізоляції. Загалом зареєструвалися, але не прийшли до пунктів тестування близько 25% учасників ЗНО, — повідомляє Тетяна Вакуленко, заступник директора Українського центру оцінювання якості освіти.

Нагадаємо, раніше ми писали про графік додаткових сесій ЗНО для абітурієнтів, які з тих чи тих причин не з'явилися на основну сесію.
Щодо абітурієнтів з ТОТ, безкоштовним навчанням їх можуть забезпечити 105 українських вишів. Посередником між університетами та випускниками будуть освітні центри "Донбас-Україна" та "Крим-Україна". Освітні установи зможуть отримати запрошення, які гарантуватимуть поселення в гуртожитку безкоштовно, в тому числі й перетин кордону без обсервації.
Цитата

Вступати за умов безкоштовного проживання в гуртожитку та перетину кордону без обсервації можуть лише ті діти, які отримували повну загальну середню освіту після 2014 року. Ті, хто отримав освіту до 2014 року вступатимуть на загальних підставах, — зявляє Світлана Кретович, начальник головного управління вищої освіти МОН.

Змінено: Олена Холод - 21.07.2020 15:44:31
Страницы: Пред. 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 28 След.