09.11.2018
Семінар-практикум для вчителів 3– х класів 07 листопада на базі Люхчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сарненського району
Новий етап у розвитку шкільної освіти пов'язаний з впровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації навчального процесу вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, забезпечення його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які дозволили б йому перебудувати освітній процес відповідно до нових вимог.
Які б інновації не вводилися, тільки на уроці, як сотні років тому, зустрічаються учасники освітнього процесу: вчитель і учень. Разом з тим, ми всі розуміємо, що урок не може не змінюватися. Це об'єктивний процес, на який впливає цілий ряд факторів.
Це і прийняття нового Закону «Про освіту», в основі якого лежить Концепція Нової української школи, і перехід до інтегрованого навчання. Цей вектор розвитку ставить перед сучасним уроком нові завдання. З'являються нові освітні стандарти і на їх основі - оновлені програми та підручники. Безумовно, вони потребують удосконалення форм навчання. Інформатизація освіти також значно впливає на сучасний урок. Впроваджуються інформаційні технології. За останній час в усі школи поставлена комп'ютерна техніка, і педагоги активно використовують комп'ютер на своїх уроках.
Як для учнів, так і для учителя, урок цікавий тоді, коли він сучасний в найширшому розумінні цього слова.
Про те, що означає сучасний урок та яким він повинен бути у Новій українській школі розмірковували на семінарі-практикумі вчителі 3-іх класів освітніх закладів, що відбувся 07 листопада 2018 року на базі Люхчанської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, який провела методист Сарненського районного методичного кабінету Оверчук О.Б.
Актуальний означає важливий, суттєвий для теперішнього часу, визначила Олена Богданівна. А ще - дієвий, який має безпосереднє відношення до інтересів дитини, її батьків, суспільства, держави. Сучасний урок вибудовується зусиллям педагога, характеристики уроку народжуються не самі по собі, а за велінням часу, різноманітних соціальних обставин.
В ході ділової гри з елементами тренінгу вчителі визначали ознаки сучасного уроку, ознайомилися з основними заповідями підготовки і проведення уроку в сучасній школі, сучасними освітніми трендами.
Головною ознакою сучасного уроку всі визначили те, що він повинен бути демократичним, цікавим для учня, практичним і пізнавальним.
Прийшли до спільного висновку, що навчання ефективніше, якщо учень є активним учасником процесу, а створення безпечного освітнього середовища активізує діяльність учня.
В.о директора Сосюк Ольга Іванівна презентувала досвід роботи закладу з питань організації освітнього процесу у початковій школі. Вчителі мали можливість порівняти освітні середовища минулого століття і теперішнього здійснивши екскурс у минуле освітнього закладу побувавши у шкільному музеї і відвідавши сучасні кабінети де навчаються учні НУШ.
Здійснивши візити у творчі лабораторії вчителів Люхчанської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Гаврильчик І.А та Дебелої Н.Д. присутні переконалися в дієвості сучасних освітніх трендів. Під час проведення показових уроків з літературного читання та основ здоров’я присутні мали змогу бачити зміну ролі вчителя на помічника, а учня на ініціативного дослідника, спостерігати за тим, як враховувалися під час проведення уроків індивідуальні потреби і можливості кожного учня, включення учнів у навчання за допомогою ігрових елементів, за роботою в групах, в парах, приклади впровадження критичного мислення, практику проведення ранкового кола.
На завершення семінару-практикуму виконали вправу «Все в твоїх руках».
Відділ освіти, молоді та спорту висловлює слова щирої вдячності за допомогу в організації та проведенні заходу в.о. директора Люхчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сосюк Ользі Іванівні та педагогам закладу.