30.10.2019
ОСВІТЯНИ РІВНОГО І БРЕСТА ОБГОВОРЮВАЛИ CУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЗМІСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
ОСВІТЯНИ РІВНОГО І БРЕСТА ОБГОВОРЮВАЛИ CУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЗМІСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Делегація Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти взяла участь у ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Сучасні освітні технології в змісті післядипломної освіти педагогічних працівників», яка проходила 24-25 жовтня 2019 року у Бресті спільно із Брестським обласним інститутом розвитку освіти (Білорусь).
На пленарному засіданні з привітанням до учасників конференції звернулися Генеральний консул України в Бресті Анатолій Діденко; Анатолій Мощук, ректор Брестського обласного інституту розвитку освіти, кандидат історичних наук, доцент.
Іван Вєтров, проректор по зовнішнім зв’язкам і моніторингу якості освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, після вітального слова та вручення журналу «Нова педагогічна думка», збірника матеріалів зі статтями уже проведених спільних конференцій, круглих солів науковців обох інститутів, у своїй доповіді окреслив можливості інформаційно-комунікаційної моделі освітнього середовища на прикладі регіонального веб-порталу «Освіта Рівненщини», його функціоналу та репозитарію, ролі у підтримці професійної діяльності методичних служб освітньої системи регіону.
Надія Мельник, проректор із науково-методичної роботи Рівненського ОІППО, кандидат педагогічних наук, розповіла про підготовку педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти до роботи в умовах реформування освітньої галузі в Україні, про зміни, які відбуватимуться у 2020 році відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». Означено ключові новації та компоненти Нової української школи, зміни в початковій, основній і старшій школі. Наголос зроблено на структурі компетентнісного та особистісно зорієнтованого уроку, застосуванні нових методик і технологій, різних форм навчання. Презентовано інноваційні платформи зростання професійної майстерності педагогічних працівників, напрями розгортання реформи у наступні роки, а також основні аспекти регіональної та міжнародної діяльності.
Актуальні питання впровадження сучасних освітніх технологій в педагогічну практику розкрив у своїй доповіді Рачевський Станіслав Григорович, перший проректор Брестського обласного інституту розвитку освіти, кандидат філологічних наук, доцент, член-кореспондент Міжнародної Академії наук педагогічної освіти.
Із ключовими показниками розвитку освіти Могильовської області у 2018/2019 навчальному році в інтересах сталого розвитку познайомив присутніх Жудро Михайло Михайлович, ректор Могильовського державного обласного інституту розвитку освіти, кандидат економічних наук, доцент.
В обговоренні доповідей на засіданні секцій взяли участь всі учасники конференції. Зокрема, Ольга Ворон, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри філософії, економіки та менеджменту освіти Рівненського ОІППО акцентувала увагу на сутності та методах використання сучасних освітніх технологій, педагогічній технології як змістовній техніці реалізації освітнього процесу (навчання on-line, off-line, перевернуте, адаптивне навчання, дистанційна освіта та ін.). Виступ Людмили Смольської, кандидата психологічних наук, доцента стосувався проблеми психологізації післядипломної педагогічної освіти в умовах консервативного спротиву в процесі розбудови Нової української школи. Говорилося про те, що головну складність становить комплексна неготовність педагогів працювати по новому: бракує чіткого й простого розуміння смислу й змісту багатьох понять-орієнтирів НУШ на гуманізацію; відсутній досвід й практичні навички нової (горизонтальної) ролі педагога у новій партнерській взаємодії, нового ставлення до себе. Владислав Папуша, кандидат педагогічних наук розкрив причини виникнення булінгу, впливу цього явища на окрему особистість і колектив в цілому, представлено систему дій з метою профілактики та запобігання жорстокого поводження з дітьми, ознайомлення з зарубіжним досвідом попередження і подолання булінгу. Лариса Паніна, кандидат історичних наук, Володимир Лавренчук, кандидат філологічних наук, озвучили практичні аспекти організації освітнього процесу НУШ, модернізації його змісту та форм, про впровадження освітніх інноваційних та інформаційних технологій.
«Найважливішим результатом творчої міжнародної зустрічі стане освіта без кордонів, формування в учнівської молоді загальнолюдських, духовних ціннісних ставлень, любові до рідної мови, землі, поваги до культур інших народів», – підкреслив керівник української делегації, проректор із зовнішніх зв'язків і моніторингу якості освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений учитель України Іван Вєтров.
Освітяни Рівненщини поклали квіти до пам'ятника Тарасові Шевченку.
Господарі також організували відвідування сучасної новозбудованої загальноосвітньої школи № 11 м. Бреста, яка обладнана найновішим навчальним обладнанням. У школі навчається 1600 учнів (дев’ятнадцять лише перших класів). Загалом за кілька років очікують її наповнення до 3 тис учнів. Цікавою та змістовною була екскурсія до Брестської фортеці, комплексу стародавнього Берестя (11-13 століття), відновленим міським парком до 1000-річчя міста.
Ольга Ворон,
кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри філософії,
економіки та менеджменту освіти



























