18.03.2021
ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ НА РІВНЕНЩИНІ
Презентація впровадження проєкту «ВИВЧАЙ ТА РОЗРІЗНЯЙ: ІНФО-МЕДІЙНА ГРАМОТНІСТЬ» відбулася 17 березня 2021 року для освітян Рівненщини.
Модерувала захід Руслана Стасюк, регіональний координатор у м. Рівному, яка детально ознайомила учасників із виконанням етапів проєкту в Рівненській області.
Про інтеграцію медіаграмотності в освітній процес Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розповів Іван Вєтров, проректор із зовнішніх зв’язків
і моніторингу якості освіти, який курує реалізацію проєкту в інституті.
Зокрема він окреслив низку основних заходів, проведених у ході реалізації компоненту для
ОІППО «Сприяння підвищенню рівня підготовки викладачів і вчителів через оновлення освітніх ресурсів та посилення інституційної спроможності ОІППО»:
- 2019 рік – підготовлено 40 педагогічних та науково-педагогічних працівників інституту для проведення навчальних занять, семінарів, тренінгів з інфомедійної грамотності;
- 2020 рік – за кошти інституту як партнера підготовлена авдиторія під кабінет медіаосвіти та медіаграмотності й обладнана відповідною наочністю.
- 2020-2021 рр. – за кошти проєкту кабінет забезпечений збірками навчально-методичних матеріалів, зокрема, це 50 вправ для розвитку навичок інфомедійної грамотності, комплектами матеріалів для змішаного навчання, комплектами навчальної гри «365° за шкалою медіаграмотності», кейсами навчально-методичних матеріалів «Інфомедійна грамотність на уроках мистецтва» для 9 класу (очікуються й інші). Встановлено інтерактивну панель, багатофункціональний пристрій, мультимедійний проєктор та 15 ноутбуків для використання на практичних заняттях з інфомедійної грамотності педагогічних працівників закладів освіти Рівненської області.
- 2020 рік (ІІ півр.) – інтегровано ІМГ в окремі курси підвищення кваліфікації, тренінги, якими охоплено понад одну тисячу педагогів закладів середньої освіти;
- 2021 рік – розроблено та запроваджено в освітній процес підвищення кваліфікації тематичні курси: «Медіаосвіта та інфомедійна грамотність» (7 груп по 30 годин); «Технології розвитку критичного мислення здобувачів освіти» (14 груп по 30 год);
- на сайті інституту розробляється вебсторінка «Медіаосвіта»;
- упродовж дії проєкту на сайті інституту постійно наповнюється інформаційний ресурс «Час ставати медіаграмотним».
Фактично взяті інститутом зобов’язання згідно із проєктом виконуються повінстю.
Окрім того, педагогічні та науково-педагогічні працівники інституту є постійними учасниками літніх медіашкіл, що проводилися Академією Української преси (2018,2019,2020 рр.)
Досвідом викладання інтегрованого курсу для учнів поділилася Софія Левицька, вчителька української мови і літератури Рівненської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 15 Рівненської міської ради.
Проект «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки посольств США та Великої Британії у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.
#IREX #АУП #МОН #ВивчайТаРозрізняй #МиМедіаграмотні






