Український бізнес втрачає прибутки через нестачу далекобійників

Головна » Український бізнес втрачає прибутки через нестачу далекобійників
Український бізнес втрачає прибутки через нестачу далекобійників

Український ринок вантажних перевезень опинився на межі кадрової кризи. За оцінками Міністерства розвитку громад та територій, сьогодні в країні не вистачає щонайменше 30–40 тисяч водіїв вантажного транспорту. Попри наявність контрактів, логістичні компанії змушені залишати нові вантажівки на стоянках — просто через брак персоналу.

«Контракти є, а водіїв нема», — так лаконічно описав ситуацію заступник міністра Сергій Деркач. За його словами, близько 30% з понад 130 тисяч вантажівок, які є в обігу, не виїжджають на маршрути. Це не лише втрачені прибутки для бізнесу, а й потенційні збої у постачанні товарів по всій країні.


Мінрегіон запускає нові програми: ставка на жінок, ветеранів та молодь

Швидко розв’язати проблему, на жаль, не вдасться. Водночас уряд пропонує низку ініціатив, які мають дати перші результати вже у середньостроковій перспективі. Зокрема, фокус буде зроблений на навчанні тих, хто не підпадає під мобілізаційні обмеження.

«Жінки, ветерани, а тепер ще й молодь — це ті категорії, які можуть заповнити кадрові провали», — повідомив Деркач. За його словами, вже розробляються програми профпідготовки, які дозволять отримати водійське посвідчення категорії С та необхідну практику.

Окрім того, за словами посадовця, ситуація з бронюванням кадрів у приватному секторі покращилась. Компанії, особливо ті, що мають міжнародні контракти, тепер можуть бронювати до 50% персоналу.


Потрібні не просто люди, а фахівці з керування фурами

Однак навіть наявність людей у штаті не гарантує вирішення проблеми. Багато з працівників мають інші спеціалізації або не володіють навичками керування великовантажним транспортом. Це вимагає нових підходів до внутрішнього розподілу кадрів.

«Проблема не в кількості людей у штаті, а в тому, що не всі займаються водінням. Потрібно зберегти ключових фахівців і не втратити водіїв», — наголосив Деркач.

Поки уряд працює над системними рішеннями, український бізнес змушений власними силами боротися за кожного далекобійника — підвищуючи зарплати, пропонуючи бонуси, а іноді й залучаючи кадри з-за кордону. Проте в умовах війни та зростаючих логістичних потреб, галузь потребує швидких, злагоджених дій на державному рівні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *