
Український ринок вантажних перевезень опинився на межі кадрової кризи. За оцінками Міністерства розвитку громад та територій, сьогодні в країні не вистачає щонайменше 30–40 тисяч водіїв вантажного транспорту. Попри наявність контрактів, логістичні компанії змушені залишати нові вантажівки на стоянках — просто через брак персоналу.
«Контракти є, а водіїв нема», — так лаконічно описав ситуацію заступник міністра Сергій Деркач. За його словами, близько 30% з понад 130 тисяч вантажівок, які є в обігу, не виїжджають на маршрути. Це не лише втрачені прибутки для бізнесу, а й потенційні збої у постачанні товарів по всій країні.
Мінрегіон запускає нові програми: ставка на жінок, ветеранів та молодь
Швидко розв’язати проблему, на жаль, не вдасться. Водночас уряд пропонує низку ініціатив, які мають дати перші результати вже у середньостроковій перспективі. Зокрема, фокус буде зроблений на навчанні тих, хто не підпадає під мобілізаційні обмеження.
«Жінки, ветерани, а тепер ще й молодь — це ті категорії, які можуть заповнити кадрові провали», — повідомив Деркач. За його словами, вже розробляються програми профпідготовки, які дозволять отримати водійське посвідчення категорії С та необхідну практику.
Окрім того, за словами посадовця, ситуація з бронюванням кадрів у приватному секторі покращилась. Компанії, особливо ті, що мають міжнародні контракти, тепер можуть бронювати до 50% персоналу.
Потрібні не просто люди, а фахівці з керування фурами
Однак навіть наявність людей у штаті не гарантує вирішення проблеми. Багато з працівників мають інші спеціалізації або не володіють навичками керування великовантажним транспортом. Це вимагає нових підходів до внутрішнього розподілу кадрів.
«Проблема не в кількості людей у штаті, а в тому, що не всі займаються водінням. Потрібно зберегти ключових фахівців і не втратити водіїв», — наголосив Деркач.
Поки уряд працює над системними рішеннями, український бізнес змушений власними силами боротися за кожного далекобійника — підвищуючи зарплати, пропонуючи бонуси, а іноді й залучаючи кадри з-за кордону. Проте в умовах війни та зростаючих логістичних потреб, галузь потребує швидких, злагоджених дій на державному рівні.