Квиток у Жмеринку дорожчий за переліт у Європу: як перекупи обходять систему “Укрзалізниці”

Головна » Квиток у Жмеринку дорожчий за переліт у Європу: як перекупи обходять систему “Укрзалізниці”
Квиток у Жмеринку дорожчий за переліт у Європу - як перекупи обходять систему Укрзалізниці

Попри гучні заяви “Укрзалізниці” про боротьбу з квитковими спекулянтами, перекупи й надалі безперешкодно скупають проїзні документи й перепродають їх утричі дорожче. Журналісти Bihus.Info провели експеримент і довели: навіть після введення верифікації через “Дію” отримати квиток у перекупів значно простіше, ніж через офіційний застосунок компанії.

Автор розслідування Світлана Стеценко придбала квиток на міжнародний рейс у третіх осіб і безперешкодно поїхала потягом “Київ – Кишинів” до Жмеринки. У ході експерименту з’ясувалося, що перекупи користуються спеціальними ботами, які миттєво викуповують квитки, щойно ті з’являються у продажу. Вартість “послуг” таких посередників – від 1 тис. грн, не враховуючи ціни самого проїзного.

Верифікація не спинила схеми

З 1 серпня “Укрзалізниця” запровадила обов’язкову авторизацію через “Дія.Підпис” на п’яти найпопулярніших маршрутах в Україні та на частині міжнародних рейсів. Мета – унеможливити масові зловживання. Проте на практиці нововведення не зупинило перекупів.

Журналісти продемонстрували, що придбати квиток можна через будь-який акаунт у “Дії”, і він не обов’язково має належати пасажиру. Таким чином посередники вільно купують десятки квитків і перепродають їх за захмарними цінами. У випадку Стеценко сума склала 4,7 тис. грн – вартість, співмірна з авіаперельотом до Іспанії.

Пошук “рішал” теж не викликає труднощів. Достатньо ввести тег “Укрзалізниця” у соцмережах – і пропозиції послуг надходять безпосередньо у коментарях під скаргами пасажирів. Часто це закриті Telegram-групи, де адміністратори позиціонують себе “сервісом”, а не перекупами.

Дефіцит вагонів та реакція “Укрзалізниці”

У компанії пояснюють ситуацію браком рухомого складу. За даними керівництва, кількість пасажирів у 2025 році зросла майже у 60 разів у порівнянні з 2021-м. За цей час УЗ отримала 166 нових вагонів, однак цього катастрофічно недостатньо, щоб задовольнити попит.

Після виходу сюжету “Укрзалізниця” заявила, що акаунт виявленого перекупа було заблоковано антифрод-системою. Водночас у компанії наголосили: квиток, придбаний посередником, міг би дістатися будь-кому з пасажирів, якби той налаштував офіційний моніторинг і автовикуп.

Перевізник закликав пасажирів не користуватися послугами перекупів, адже це “лотерея”: спекулятивні акаунти блокуються швидко, і люди часто залишаються і без грошей, і без квитків. УЗ передала зібрані журналістами матеріали Нацполіції, де вже відкрито кримінальне провадження проти шахраїв.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *