
«Укрзалізниця» розпочинає глибоку трансформацію внутрішньої структури. Під гаслом «Залізна ефективність» компанія планує оптимізувати витрати, скоротивши щонайменше 25% адміністративного персоналу — орієнтовно 500 посад, переважно в офісному сегменті.
Про це в інтерв’ю Forbes Ukraine повідомив голова правління компанії Олександр Перцовський. За його словами, витрати на оплату праці в 2023 році становили понад 2,7 мільярда гривень, що дорівнює 52% від усіх доходів УЗ. Такий фінансовий перекіс, на думку менеджменту, вимагає рішучих дій.
«Ми не можемо собі дозволити дублювання функцій і надмірну бюрократію. Тому з початку року запустили програму, яка має зробити компанію більш керованою та економічно стійкою», — зазначив Перцовський.
Що зміниться?
Ключова мета — ліквідація неефективних департаментів, зокрема тих, що втратили актуальність унаслідок цифровізації процесів. Йдеться про аналітичні, адміністративні та частково управлінські відділи.
Укрзалізниця також пропонує частині працівників перейти на нові ролі — наприклад, технічні посади:
- ремонтники,
- провідники,
- спеціалісти з обслуговування,
- робітничі кадри на інфраструктурі.
Це означає, що скорочення не обов’язково означатиме звільнення з компанії — для багатьох передбачено перекваліфікацію та подальше працевлаштування «в полях».
Укрзалізниця — один із найбільших роботодавців країни. В умовах воєнного часу компанія виконує не лише логістичну, а й стратегічну роль. Проте, як показує фінансова статистика, внутрішня неефективність стримує її розвиток і інвестиційні можливості.
Програма «Залізна ефективність» — це спроба перезавантажити систему, в якій роками накопичувалися надлишкові управлінські ланки, що нині стали тягарем.